Tuesday, August 2, 2011

Kelas Cream Puff and Eclairs

Salam semua..Selamat menyambut Ramadhan (rasanya tak lewat lagi kot untuk wish..=). Sekarang ni aku tengah   cuba-cuba untuk belajar baking secara serious. Tapi just belajar dari past experience plus some study dari internet dan buku ja sebab if nak kelas baking, memang makan kos banyak. So, buat masa ni, just belajar sendiri dulu.

Tapi, last weekend aku ada attend satu kelas memasak ni. Kelas buat cream puff dan eclairs dengan cikgu Yus. Ini blog dia: http://cuitcutecakes.blogspot.com/ (Sg. Petani). Harga untuk kelas demo just RM80 fully sponsored by mama. Hehe...tq mama! Cikgu ni memang best, walaupun aku dah terlambat sejam ke kelas sebab bangun lewat (lewat sebab pkul 4pagi baru sampai dari KL hokey..=) dan sesat dalam pekan Sungai Petani, tapi dia sanggup ulang tayang untuk aku. Cikgu pun sporting&sempoi habis~  Cream puff yang cikgu ajar ni memang sedap...antara cream puff yang tersedap pernah aku rasa...insyaallah nanti nak try wat sendiri guna resepi cikgu bagi tu. Harap-harap jadi la kan?

 Adunan mesti pekat berkilat gitu..

 Nampak cam senang ja nak simpul2..tapi kena practice banyak kali jugak ni

 Rupa eclairs yang ala ulat bulu..yaw~

 Argh...sedapnya~

 Semua tengah lepak tunggu CP&EC masak

 Lepas letak filling, taburlah snow powder..

Tadaaaa...amacam, boleh banyang tak rasa CP neh?

Photobucket

No comments:

Post a Comment